zaterdag 26 juli 2014

Ochsnerhütte (2171m)

Vandaag geen top beklimmen maar een berghut en wat bergmeertjes als doel. Het zal weer bewolkt worden en ik heb geen zin om weer in de wolken te zijn....
Helaas word de weg mij door een gesloten slagboom geblokkeerd waardoor ik heel wat verder moet lopen dan gepland. Vorig jaar kon ik deze weg nog zonder problemen in.
Ik parkeer de auto vlak bij de slagboom (1200m hoogte) en ga met goede moed op pad naar de Ochsnerhütte.

 's morgens vroeg is de lucht nog blauw.

een oude vervallen hut.

Na 5,5 km kom ik aan bij de Zwenberger alm. Diverse hutten hier en bij een tweetal wordt ook al gewerkt. Mijn doel is de hoger gelegen rand achter deze vlakte.

Na 7 km (1800m hoogte) buigt het pad af naar links en gaat het steil naar boven via een zigzaggend paadje.

De oude en nieuwe hut, ik ben er bijna.

Zo even uitrusten en een timerselfie maken.

Vanaf de hut volg ik nog een paadje in oostelijke richting naar de Unterer Zwenberger See. Wanneer ik bij dit meertje kom denk ik er al te zijn. Achteraf blijkt dat ik nog een heel klein stukje verder had moeten lopen, links achter dit meertje, iets hogerop. Ach, dan heb ik een reden nog eens terug te komen. Overigens wil ik dan ook proberen naar de Oberer Zwenberger See te gaan op 2500m hoogte.

Uitzicht over het dal waar ik vandaan kwam en nu ook weer naar terug moet. Het raakt inmiddels steeds bewolkter maar de regen blijft nog uit zoals voorspeld.

Ruim 19km gewandeld (+1000m/-1000m), om 06:45 uur gestart en om 11:45 uur weer terug bij de auto.

Voor alle foto's: klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten