vrijdag 25 december 2015

Saustell Scharte

Nadat ik Thirza en Jiska heb afgezet bij de trein naar de Molltaler Gletscher ben ik zelf gaan wandelen vanaf een waterbekken daar vlak bij. Doel vandaag is de Saustell Scharte van waar ik de skipistes zou moeten kunnen zien. In de zomer liep ik ook al eens door dit natuurgebied, Kleinfragant.
 
Vandaag volg ik de onverharde weg in plaats van het voetpad.
 
Het eerste alpenweitje met een paar hutten.
 
Inmiddels aangekomen in Kleinfragant. Vlak na deze hut (1880m) ga ik de weg af om een alternatieve route te volgen die op de kaart staat.
 
Aankomst bij een koeienhut (Ochsnerhutte) op 2300m.
 
Af en toe wat sneeuw op het pad.
 
Aankomst na 3 uur op de Saustell Scharte. Het laatste stuk was door de sneeuw wel wat lastiger.
 
Het skigebied van de Molltaler Gletscher. Achteraan duidelijk de lange piste te zien die terugvoert naar de gondels. Even contact met Thirza om af te stemmen hoe laat zij weer in het dal zijn.
 
Op de terugweg een iets andere route, via de Patschghutte. Via dezelfde weg gaat het nu weer terug naar het dal. Na 6 uur ben ik weer terug bij de auto en 10 minuten later staan Jiska en Thirza ook weer klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten