zaterdag 10 december 2016

Den Treek

Vandaag is mijn bestemming het landgoed Den Treek - Henschoten. Ik parkeer de auto bij Den Treek. Het is prima weer om te wandelen: grijs en niet te koud. Het is nog droog.

Niet al te veel parkeerplaatsen maar bij dit weer is het rustig.

Na 2 km kom ik over het YMCA kampeerterrein. Helemaal uitgestorven nu.

De natuur komt in z'n winterstand.

Van Droogmakerij naar Vogelwater zoals een bordje aangeeft.

Ook weilanden kom je tegen.

Wat zou de bedoeling zijn van dit huisje? Verkooppunt?

Zoiets hebben we in het Schaffelaarsebos ook. Alleen heeft deze rotonde "maar" 7 aansluitingen. Het heet hier ook het Sterrenbosch.

Uit de tijd dat we ons nog enkel voortbewogen over onverharde paden. Het bord vermeldt dat Wijk bij Duurstede 4 uur gaans is en Amersfoort 2 uur gaans.

Naar boven naar het Treeker uitzicht punt.

Een flinke, geheel verlaten parkeerplaats.

De veenplas.

Weer terug bij Den Treek.

Eén van de cultuurhistorische gebouwen. Hier zou ik best wel willen wonen...

Binnen 2 uur netto wandeltijd ben ik weer terug bij de auto. Iets minder dan 14 km omdat een stukje voorbij de Veenplas verboden terrein was.

Voor de route: klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten