zaterdag 11 februari 2017

Dorenweertsepad (klompenpad)

Vandaag staat de Dorenweertsepad op het menu, een klompenpad rond Doorwerth. Ik plak er echter 4,5 km aan omdat ik start op een parkeerplaats aan de Wolfhezerweg en daarmee nog wat extra bossen meeneem. Toraal 17,5 km dus.

De parkeerplaats bij het Bilderberghotel aan de Wolfhezerweg tussen Wolfheze en Oosterbeek. Ik heb al meerdere keren vanaf dit punt gelopen. Mooie uitvalsbasis.

Overal besneeuwde paadjes.

Een voormalige watertoren. Nu staan er vooral zendmasten op.

Na ruim 3 km kom ik op het klompenpad terecht. Dit klompenpad is eind vorig jaar geopend.



De Nederrijn. Een winters tafereel. Grijs, kaal, wit, koud.

Uitleg over de buitenplaats/landschapspark Duno en de fabriek.

Mwah, da's nog eens een entree.

Het is flink heuvelachtig en diverse trappetjes maken het wandelen best zwaar.

Bij sluiscomplex Driel.

Een flink stuk door de uiterwaarden van de Rijn.

Na ruim 8km aankomst bij kasteel Doorwerth. Ook hier was ik al regelmatig en er zijn altijd wel mensen.

De andere kant.

Uitkijktoren. Met zicht over de uiterwaarden van de Rijn.

Pony's in de kou.

Een curve in de Italiaanseweg.

Een oude viaduct, weer bij Duno.

Een oude wegwijzer.

Cottages in Heveadorp.

Na 17,5 km in 2 uur en 40 minuten ben ik weer terug bij de auto. Vandaag was best wel zwaar met alle heuveltjes, sneeuw en onverharde paden. Maar een prachtig klompenpad. Zeker ook nog eens in de zomer of herfst doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten