zaterdag 9 september 2017

Halve marathon

Vandaag maar weer eens een duurloopje proberen. Het heeft namelijk behoorlijk geregend, dus wandelen in de bossen zou maar een natte bedoening worden. Het is al weer lang geleden dat ik een duurloop van meer dan 10km deed. De laatste weken 2-3x per week 10km hardlopen en dat ging steeds beter. Voor vandaag neem ik me voor om de eerste 10km rustig te doen (6min/km) en daarna afwisselend wandelen en weer hardlopen. Totaal heb ik 21km uitgezet.
 
 
Na 10km blijkt het best nog lekker relaxt te gaan. Het tempo ligt keurig op 10 km/uur. Ik ga rustig door en zie wel waar het schip strandt. De 12e km is wat zwaarder omdat het fietspad daar licht stijgt. In de rondetijden is ook de invloed van de Goudsberg te zien. De 15e en 16e km zijn grotendeels heuvelop en de 17e km naar beneden.
Nu ik al zo ver ben zonder stoppen of wandelen neem ik me voor door te gaan en dat lukt goed. Uiteindelijk 21,1 km in 2 uur en 6 minuten, 5:58/km.
 
Als het zo verder goed blijft gaan denk ik er over in het najaar weer eens ergens een georganiseerd loopje mee te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten