zaterdag 28 oktober 2017

Rondje Assel

Dit is het rondje uiteindelijk geworden dat ik gewandeld heb. Twee keer moest ik een andere route nemen, enerzijds omdat bij 2,3 km ik niet rechtdoor kon omdat dat pad afgesloten was en anderzijds omdat ik bij 16km niet linksaf mocht omdat het Kroondomein deze maanden gesloten is. Toch totaal 19.6 km.

Ik parkeer de auto in Assel, bij de spoorwegovergang. Het is een beetje donker weer. Eerst ga ik in westelijke richting, richting Kootwijk, over de Asselseweg.

Ook een vorm van kunst.

Nadat ik de Asselseweg verlaten heb ga ik naar het zuiden, richting Radio Kootwijk. Een waterig zonnetje valt me ten deel.

De Kathedraal van Radio Kootwijk.

Het is hier nu overal betaald parkeren geworden. €5 voor een dag. Rechts zit de "Garage", waar je wat kunt drinken en eten.

Aankomst bij de Hoog Buurlose Heide.

De Schaapskooi van Hoog Buurlo. Het is hier nu helemaal verlaten.

De Oude Barneveldse weg. 2,5 km over een mooie rechte laan.

Ontwenningscentrum. Waarvan?

En dit keer over de snelweg A1 heen.

En even iets verderop over het spoor.

En nog een blik over de Asselse Heide.

Na 19,6 km in 2 uur en 38 minuten ben ik weer terug bij de auto. Gemiddeld 7,4 km/uur. Het is droog gebleven, het was rustig en dus weer genoten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten