zaterdag 27 januari 2018

Hoenderloo

Startpunt van een wandeling van 18 km is parkeerplaats Waterberg bij Hoenderloo.

Scouting kampeerterrein Spelderholt. Zeker net zo ruim als in Lunteren!

Hier was vroeger bij Hoenderloo een zwembad, in 1995 gesloten.

Kampheuvel, vroeger een observatiehuis voor ontspoorde jongeren. Met tucht en discipline weer op het juiste spoor brengen.

Ik kom ook nog langs het "schrijvershuisje" van Bob Spoelstra (A. den Doolaard). Ik moest even diep nadenken (en thuis even nazoeken) maar voor mijn examen in 1982 las ik een roman van zijn hand over de brug over de Tarakloof, "Land achter Gods rug". Ik had toen al wat met bouwen, bruggen, tunnels.

Er is hier een behoorlijk lange hindernisbaan.

Karakteristieke bomen.

Aankomst bij de Hoog Buurlose heide.



Uiteindelijk breekt de zon toch nog door!


Dit is de gelopen route, totaal 18,1 km in 2 uur en 35 minuten (7 km/uur).

1 opmerking: