zaterdag 14 april 2018

Rondom Maarsbergen

Startpunt voor mijn lange wandeling is vandaag de spoorwegovergang bij de Laagerfseweg onder Woudenberg. De route voert door Rumelaar, Monnickendijk, Maarn, Landgoed Maarsbergen en het Leersumse veld. Totaal 18,6 km.

Spoorwegovergang Utrecht-Arnhem.

Prachtige boerderij "Rumelaar". Naamgever of naamvolger?


Op de kaart had ik een heel leuk fietspaadje gevonden, die heb ik opgenomen in mijn route.

Het fietspaadje gaat over de Monnickendijk. In 1130 werd het dijkje door de monniken van de abdij van Leusden aangelegd om het gebied bewoonbaar te maken.

Entree op het golfterrein van Anderstein. Eigenlijk vind ik het altijd wel een beetje zonde van alle natuur die er voor heeft moeten wijken. Gelukkig mogen wandelaars hier wel over heen, althans de route die men hiervoor opengesteld heeft.

In Maarn aangekomen. Een stukje over het fietspad om weer iets verderop onder het spoor en de snelweg door te kunnen gaan.

Grafheuvels kom je veel tegen op de Utrechtse heuvelrug.

Na een flink stuk door bossen gewandeld te hebben kom ik bij het Leersumse veld aan. Hier is het wel wat drukker.

Het kabouterpad. Stoot je je hoofd, dan mag je niet verder.


De Leersumse plassen. Wegens het broedseizoen moet ik m'n route wat verleggen.


Nog even de A12 over en het spoor en ik ben weer terug bij de auto.

Deze mensen zijn niet voor de Roparun aan het oefenen maar lopen voor Lyme, een actie vanaf het Henschotermeer.

Na 2 uur en 39 minuten netto wandeltijd ben ik weer terug, totaal 18,6 km.

Ze zouden hier een klompenpad kunnen aanleggen, de kaart van de klompenpaden heeft hier nog een blinde vlek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten